نوکیا در سراشیبی سقوط، غول فنلاندی به خاتمه خط رسیده است؟

به گزارش سیکانیوز، زومیت نوشت: نوکیا در پی کاهش قابل توجه درآمدش در فصل اخیر، تأیید کرد که 14٬000 نفر از کارمندانش را اخراج می نماید.

نوکیا در سراشیبی سقوط، غول فنلاندی به خاتمه خط رسیده است؟

نوکیا بیان کرد در پی کاهش شدید عایدی در سه ماهه سوم 2023، سیاست کاهش هزینه ها را در پیش می گیرد. این سیاست شامل اخراج 14 هزار نفر از کارمندان این شرکت می گردد که عدد قابل توجهی است.

غول فناوری فنلاندی میخواهد با کاهش هزینه های پایه و بهبود عملکرد، بازار چالش برانگیز موبایل را کنترل کند. نوکیا از سال جاری تا سال 2026، بین 800 میلیون یورو تا 1.2 میلیارد یورو از هزینه های اساسی خود را کاهش خواهد داد.

تصمیم اخراج تعداد زیادی از کارمندان نوکیا از جایی آغاز شد که این شرکت بیان کرد فروش خالص سه ماهه سوم 2023 با 20 درصد کاهش نسبت به سال قبل، به 4.98 میلیارد یورو و سود این شرکت نیز با 69 درصد کاهش، به 133 میلیون یورو رسیده است.

البته نوکیا تنها شرکتی نیست که این تصمیم را گرفته؛ بلکه رقیبش اریکسون نیز اوایل سال جاری 8٬500 کارمند را اخراج کرد. بیشتر تولیدکنندگان دنیا با توجه به روند نزولی اقتصاد دنیای و به منظور کاهش هزینه های زیرساختی، مجبور به اخراج کارمندان خود شده اند.

فروش مهم ترین واحد نوکیا، یعنی کسب وکار گوشی هوشمند، نسبت به سال قبل 24 درصد کاهش یافته و به 2.16 میلیارد یورو رسیده است که از کاهش سود 64 درصدی نیز خبر می دهد.

نوکیا کاهش عایدی خود را ناشی از کاهش فروش در آمریکای شمالی می داند و معتقد است بازار کلیدی هند شرایط خوبی دارد؛ زیرا توسعه فناوری 5G در هند به وسیله این شرکت به خوبی پیش می رود. البته عایدی مطلوب در هند، کاهش عایدی در آمریکای شمالی را جبران نمی نماید.

  • واتساپ با توپ پر آمد/ قابلیت های نو و کاربردی/ عکس

  • شکار باورنکردنی تمساح غول پیکر نیل

  • موجودی شگفت انگیز که 2 بار دور کهکشان چرخیده/ پیرتر از درختان و دایناسورها است

  • شاخ و شانه کشیدن یک گوشی تازه وارد برای سامسونگ/ عکس

اریکسون هم با مسئله ای مشابه روبرو شده است و کاهش عایدی خود را به کاهش فروش در آمریکای شمالی نسبت می دهد. بوریه اکولم، مدیرعامل اریکسون، می گوید: روند نزولی بازار گوشی شاید تا سرانجام سال 2024 ادامه یابد و این موضوع، کار سازندگان را سخت می نماید.

به گزارش CNBC، پکا لاندمارک، مدیرعامل نوکیا، در بیانیه ای اعلام نموده است احتمالاً فروش خالص کل سال 2023 این شرکت به 23.2 تا 24.6 میلیارد یورو می رسد. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا سیاست کاهش هزینه ها بر قیمت گوشی نوکیا تأثیر می گذارد یا خیر.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 مهر 1402 بروزرسانی: 28 مهر 1402 گردآورنده: cicanews.ir شناسه مطلب: 1349

به "نوکیا در سراشیبی سقوط، غول فنلاندی به خاتمه خط رسیده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوکیا در سراشیبی سقوط، غول فنلاندی به خاتمه خط رسیده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید