رایج ترین مسائل گوشی های موبایل و راهکار آن ها

به گزارش سیکانیوز، گوشی موبایل یکی از تجهیزات لازم است که کاربردهای بسیاری دارد. بنابراین انتخاب و خرید یک گوشی نو یا حتی کارکرده از اهمیت ویژ ه ای برخوردار خواهد بود. اگر قصد خرید گوشی موبایل نو یا کارکرده را دارید، یا حتی گوشی فعلی شما دچار مسائلی شده که نمی دانید، در این مطلب به رایج ترین آنالیز مسائل گوشی های موبایل می پردازیم که به وسیله کارشناس حرفه ای به آن ها پاسخ داده شده که می تواند در زمان خرید به شما یاری نمایند.

رایج ترین مسائل گوشی های موبایل و راهکار آن ها

گوشی موبایل ضدآب تا چه عمقی سالم می ماند؟

گوشی های ضدآب تا عمق معینی ضدآب باقی می مانند و پس از آن برای گوشی مسائلی پیش خواهد آمد. به طور کلی بیشتر گوشی ها تا عمق نیم تا یک متر و به مدت نیم ساعت ضدآب به جای مانده و پس از آن ممکن است خاصیت ضدآبی آن ها از بین برود. برای اطلاع دقیق از عمق و مدت ضدآب ماندن گوشی خود می توانید بروشور معینات دستگاه که در داخل جعبه گوشی موبایل قرار گرفته است را مطالعه کنید.

از کجا بفهمم که LCD گوشی دست دوم تعویض نشده است؟

یکی از رایج ترین مسائل گوشی های موبایل نحوه تشخیص سلامت صفحه نمایش است. برترین راه چاره برای تشخیص امکان تعویض LCD، نشان دادن گوشی موبایل به یک تعمیرکار حرفه ای است. البته خودتان هم با کمی دقت می توانید این موضوع را متوجه شوید.

پس اگر قصد خرید گوشی دست دوم را دارید به اطراف LCD آن به دقت توجه کنید تا فاصله ای بین LCD و فریم گوشی وجود نداشته باشد یا جای چسب در کناره ها باقی نمانده باشد. روش دیگری هم برای تشخیص امکان تعویض LCD وجود دارد به این صورت که باید گوشی را روشن نموده و کیفیت LCD را مقایسه کنید. گوشی دست دوم را در کنار یک گوشی موبایل نو قرار داده و کیفیت تصویر را در آن آنالیز کنید.

از کجا بفهمم که باتری گوشی کارنموده تعویض نشده است؟

تشخیص تعویض باتری گوشی موبایل دست دوم نیز یکی از مسائل گوشی های موبایل کارنموده است. از آن جایی که تشخیص باتری تعویضی کار راحتی نیست، ضروری است از فروشنده چندساعتی مهلت گرفته و با گوشی کار کنید یا در صورت امکان گوشی را به یک کارشناس یا تعمیرکار حرفه ای نشان دهید.

همان طور که می دانید باتری های اورجینال کارایی بسیار بهتری در مقایسه با باتری های فرعی دارند و متأسفانه بسیاری از تعمیرکاران برای تعویض باتری از نمونه فرعی استفاده می نمایند. همین موضوع می تواند روی مقدار نگهداری شارژ و کیفیت کار با گوشی تأثیر گذارد. در صورت امکان در زمان خرید گوشی موبایل دست دوم، دستگاهی را بخرید که باتری آن تعویض نشده باشد.

آیا خرید گوشی موبایل شیائومی را پیشنهاد می کنید؟

شیائومی در مقایسه با اپل و سامسونگ یک برند نو است که هنوز به صورت کامل امتحانش را پس نداده است. گوشی های موبایل این برند تا به امروز خرابی های زیادی نداشته اند اما ضروری است بدانید که خدمات پس از فروش آن در مقایسه با برندهای معروف کمتر است.

گوشی های موبایل شیائومی معمولا دارای امکانات بیشتری در مقایسه با برندهای معروف مثل سامسونگ و اپل هستند و قیمت آن ها نیز پایین تر است. اما باید توجه داشته باشید که با وجود هزینه کمتر، ممکن است ریسک بیشتری با خرید آن متحمل شوید.

یکی از مواردی که گوشی های شیائومی را برای کاربران مجذوب کننده نموده، دوربین فوق العاده قوی مدل های مختلف این برند است. اگر در پی خدمات پس از فروش و اصالت بالاتر هستید، پیشنهاد می کنیم یکی از برندهای سامسونگ یا اپل را بخرید.

آیا فلش کردن گوشی به آن آسیب می زند؟

فلش کردن گوشی موبایل به این مفهوم است که سیستم عامل گوشی از ابتدا روی آن ریخته گردد. این کار ضرری برای گوشی موبایل شما نخواهد داشت اما باید توجه کنید که با فلش کردن، کلیه اطلاعات گوشی شما پاک می شوند، به صورتی که انگار گوشی موبایل را تازه از کمپانی خریداری نموده اید.

نکته مهم دیگر در خصوص فلش کردن گوشی این است که باید سیستم عاملی که روی گوشی ریخته گردد که سیستم عامل رسمی شرکت سازنده گوشی موبایل و همین طور آپدیت یا به روز باشد.

علت متورم شدن باتری گوشی چیست؟

یکی از رایج ترین مسائل گوشی های موبایل متورم شدن باتری آن است که به احتمال زیاد گوشی موبایل شما جریان کشی دارد. این جریان کشی می تواند سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. برای تعمیر ضروری است به یک تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید تا مشکل رفع گردد. پس از تعمیر اصولی گوشی، دیگر نیازی به تعویض باتری نخواهد بود.

از کجا بفهمم که گوشی مورد نظر من دزدی نیست؟

از مهم ترین مسائل گوشی های موبایل برای خریداران عدم قدرت تشخیص گوشی های دزدی است. در خصوص گوشی های موبایل نو ضروری است اصالت گوشی را آنالیز کنید. با وارد کردن کد IMEI درج شده روی جعبه موبایل در سامانه *7777# می توانید از اصل بودن گوشی مطمئن شوید.

اما در شرایطی که در حال خرید گوشی موبایل دست دوم هستید باید از فروشنده بخواهید جعبه، فاکتور فروش اولیه و سایر اقلام مربوط به گوشی را در اختیار شما قرار دهد. اگر گوشی فاکتور و اقلام همراه را داشته باشد، احتمال اینکه دزدی باشد بسیار پایین خواهد آمد.

اگر در حین خرید فروشنده بهانه آورد که به این اقلام دسترسی ندارد و فقط گوشی را دارد، مطمئن باشید که گوشی دزدی است. مهم ترین موضوع در خصوص خرید گوشی موبایل دست دوم این است که مطمئن شوید دستگاه دزدی نباشد.

از کجا بدانم گوشی مورد نظر من، اصل است؟

اگر اطلاعاتی در خصوص نحوه تشخیص گوشی موبایل اصل از تقلبی ندارید، بهتر است در زمان خرید از یک فرد باتجریه یاری بگیرید تا نمونه های تقلبی چینی را تشخیص دهد. گوشی های تقلبی چینی شباهت زیادی به نمونه های اصل دارند و تشخیص اصالت آن ها کار یک فرد با تجربه است. در زمان خرید گوشی دست دوم بیشتر باید به این موضوع توجه داشته باشید تا به جای گوشی اصل، گوشی تقلبی نخرید.

چطور عملکرد گوشی موبایل را آنالیز کنم؟

همه گوشی های موبایل امروزی دارای یک بخش اختصاصی به نام Service Code Test هستند. این بخش اختصاصی دارای منویی است که امکان تست عملکرد اجزای سخت افزاری گوشی موبایل را فراهم می نماید. در این بخش می توانید عملکرد بخش های مختلف سخت افزاری گوشی را امتحان کنید. پس اگر قصد خرید گوشی موبایل دست دوم را دارید، حتما وارد این بخش شده و عملکرد اجزای مختلف را آنالیز کنید.

بنابراین بهتر است برای دسترسی به این بخش با کارشناس واحد پشتیبانی تماس بگیرید و با ارائه معینات گوشی از آن ها هدایت دقیق بگیرید تا به این بخش دسترسی پیدا کنید. پیشنهاد می کنیم برای خرید گوشی دست دوم حتما به بخش Service Code Test رفته و عملکرد بخش های مختلف را آنالیز کنید.

چطور از سالم بودن پورت های اتصال مطمئن شوم؟

پورت های مختلف یک گوشی موبایل شامل پورت شارژ، شیار سیم کارت ها، پورت جک هدفون و شیار کارت حافظه SD است. قبل از خرید گوشی موبایل دست دوم مطمئن شوید که همه پورت های آن سالم بوده و مسئله ای ندارند. ضمناً اگر گوشی ای خریداری می کنید که دارای قلم استایلوس است، قبل از خرید به خوبی عملکرد آن را آنالیز کنید.

کد فعال سازی برای انتقال مالکیت گوشی چیست؟

طبق قوانین رجیستری، گوشی های موبایلی که مشمول طرح رجیستری هستند، برای اینکه بتوان آن ها را به دیگر افراد فروخت، باید فرایند ای را برای انتقال مالکیت طی نمایند. این کار باید به وسیله فروشنده موبایل انجام گردد. فروشنده کد فعال سازی را در اختیار شما قرار می دهد تا بعد از خرید گوشی موبایل دست دوم، بتوانید آن را برای سیم کارت خود فعالسازی کنید.

چطور گوشی با قیمت مناسب خریداری کنم؟

یکی از نکات مهمی که باید در زمان خرید گوشی دست دوم به آن توجه کنید، قیمت آن است. قیمت گوشی های موبایل نو که در بازار کاملا معین است اما قیمت گوشی های موبایل دست دوم با توجه به مقدار کارکرد، مقدار حافظه داخلی، سالم بودن بدنه و LCD و بعضی موارد دیگر معین می گردد. بنابراین در زمان خرید گوشی دست دوم به قیمت توجه نموده و قبل از خرید قیمت آن را در بازار آنالیز کنید.

برای تماشا آگهی های موبایل در خبرنگاران کلیک کنید

حرف آخر

برای خرید گوشی دست دوم باید نکات زیادی را در نظر داشته باشید تا بتوانید مطابق با بودجه خود برترین دستگاه را بخرید. زمانی که برای خرید گوشی موبایل دست دوم اقدام می کنید سوالات زیادی فکر شما را به خود مشغول خواهد نمود. ما کوشش کردیم تا در این مقاله به سوالات متداولی که کاربران در زمان خرید با آن روبرو هستند پاسخ دهیم.

در این مطلب به سوال پرتکرار و رایج ترین مسائل گوشی های موبایل پاسخ داده شد که می تواند راهنمای خوبی برای خرید باشد. با خواندن پاسخ کارشناس حرفه ای به هر سوال، می توان با هر آنچه که در خصوص گوشی موبایلتان نمی دانید آشنا شوید. شما برای خرید گوشی موبایل دست دوم چه مواردی را آنالیز می کنید؟

آگهی های موبایل را در خبرنگاران ببینید
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: cicanews.ir شناسه مطلب: 1158

به "رایج ترین مسائل گوشی های موبایل و راهکار آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایج ترین مسائل گوشی های موبایل و راهکار آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید