ملایی: استفاده از ظرفیت نمایشگاه مجازی در پساکرونا نیز لازم است

به گزارش سیکانیوز، معاون کسب وکار اتاق ایران بهره گیری از فضای مجازی را در برگزاری نمایشگاه ها، اقدامی مؤثر و ضروری توصیف کرد و گفت: تحولات دیجیتالی می توانند راهکارهای اصلی حفظ و توسعه کسب وکارها در دنیای امروز باشند.

ملایی: استفاده از ظرفیت نمایشگاه مجازی در پساکرونا نیز لازم است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، معاون کسب وکار اتاق ایران با اشاره به ظرفیت های نهفته در نخستین نمایشگاه مجازی ایران که قرار است 5 تا 20 اسفند برگزار گردد، یادآور شد: فضای مجازی این امکان را فراهم نموده تا یک نمایشگاه به وسعت و گستره ایران در تمام رشته ها برگزار گردد. این فرصت برای انواع کسب وکارها که به دلیل شیوع کرونا در بازار خود دچار مشکل شدند، راهگشاست.

علی ملایی، معاون کسب وکار اتاق ایران گفت: یکی از وظایف اتاق ها در سراسر دنیا، تسهیل محیط کسب وکار اعضای خود بوده و این در حالی است که شیوع ویروس کرونا در دنیا، منجر به بروز مسائل مالی برای شرکت ها شد و ازاین رو، بسیاری از شرکت ها برای بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات خود، دچار مشکل شدند.

وی با تأکید با اینکه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی با هماهنگی کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران برنامه ریزی شده است، اضافه نمود: با مطالعه روی آمارهای مالی در کشورهای مختلف، متوجه شدیم آن دسته از کشورهایی که از فناوری اطلاعات استفاده نموده و زیرساخت های فناورانه خود را طی دهه های گذشته تقویت نموده اند، توانستند علاوه بر اینکه رشد مالی مناسب تری داشته باشند؛ تاب آوری بالاتری در برابر کرونا نیز از خود نشان دهند.

وی توضیح داد: بر این اساس اتاق ایران با موضوع معاونت کسب وکار و کمیسیون فناوری اطلاعات، پیگیر فراهم آوردن شرایطی بود که در قالب آن، شرکت ها بتوانند با کاهش هزینه های بازاریابی، ماندگاری کالاهای خود را در بازارهای هدف صادراتی رقم زده و در این بازارها، فعالیت های مناسبی انجام داده یا حتی به بازارهای جدید دست پیدا نمایند.

به گفته ملایی، نمایشگاه ها یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی هستند که متأسفانه استفاده از این ابزار با توجه به شیوع ویروس کرونا با مسائل و محدودیت هایی روبرو شد؛ به نحوی که شاهد توقف برگزاری انواع نمایشگاه ها در سراسر دنیا بودیم و حتی اگر نمایشگاهی به صورت فیزیکی یا سنتی برگزار گردید، بازدیدنمایندگان داخلی و خارجی آن با توجه به شرایط کنونی، امکان بازدید و حضور در نمایشگاه را نداشتند.

او بهترین روش در برگزاری نمایشگاه را استفاده از پلتفرم و فضای دیجیتال مطرح کرد و گفت: می توان برای تمامی رشته ها در فضای مجازی نمایشگاه، برگزار کرد به گونه ای که شرکت ها در قالب آن بتوانند امکانات فراوریی و صادراتی خود را در بازار داخل و خارج از کشور معرفی نمایند.

معاون کسب وکار اتاق ایران اظهار داشت: در این میان با هماهنگی به عمل آمده میان معاونت های مختلف در اتاق ایران، شرایطی فراهم شد تا معاونت بین الملل اتاق ایران، برای اطلاع رسانی به اتاق های مشترک بازرگانی، سفارتخانه های ایران در سایر کشورهای دنیا و یا سفارتخانه های سایر کشورها در ایران پیشگام گردد؛ ضمن اینکه به موازات آن، معاونت امور استان ها و تشکل های اتاق ایران، نسبت به اختصاص غرفه مجازی رایگان برای حضور اتاق های سراسر کشور و اتاق های مشترک بازرگانی اقدام نموده است.

ملایی ادامه داد: ازاین رو معاونت کسب وکار، از فعالان مالی برای حضور در این نمایشگاه دعوت می نماید تا علاوه بر حذف محدودیت های زمانی و مکانی و افزایش گستره بازاریابی کالاهای خود، بتوانند حضور مفیدتری در اقصی نقاط ایران و دنیا هم زمان با کاهش هزینه ها داشته باشند.

بر اساس اظهارات معاون کسب وکار اتاق ایران، فضای مجازی این امکان را فراهم نموده تا یک نمایشگاه به وسعت و گستره ایران در تمام رشته ها برگزار گردد و بازدیدنمایندگان از جای جای ایران بتوانند بدون محدودیت زمانی و مکانی در آن حضور یافته و محصولات و خدمات خود را به روش های جدید بازاریابی و با ابزارهای فناورانه معرفی نمایند.

او تأکید کرد: با برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران، شرکت ها این امکان را خواهند داشت تا به وسیله ارائه کاتالوگ دیجیتال و تصاویر محصول و ویدئوهایی که از یک محصول فراوری نموده اند، توانمندی خود را عرضه نمایند. از سوی دیگر با امکان پخش زنده ای که در نمایشگاه مجازی ایران، طراحی و پیاده سازی شده است، شرکت ها می توانند محصولات و خدمات خود را با روش های جدید، معرفی نمایند.

به باور معاون کسب وکار اتاق ایران، هم زمان با این رویداد، اتاق ایران گام های نخست خود را برای فرهنگ سازی در راستای بهره گیری فعالان مالی از فضای فناوری اطلاعات کشور و ابزارهای دیجیتال برداشته و کوشش می نماید تا دیدگاه مثبت نسبت به نمایشگاه مجازی شکل بگیرد.

ملایی معتقد است که تحول دیجیتال از جمله راهکارهای اصلی حفظ و توسعه کسب وکارها در دنیای امروز است؛ به این معنا که تداوم بهره گیری از ظرفیت این نمایشگاه در دوران پساکرونا نیز باعث کاهش هزینه و مدیریت زمان برای فعالان مالی خواهد شد.

او ادامه داد: برگزاری نمایشگاه مجازی ایران با توجه به ظرفیت هایی که دارد باید در دوران پساکرونا نیز ادامه یابد؛ به نحوی که تمامی کسب وکارها به این سو حرکت نمایند و با برگزاری نمایشگاه های مجازی، بعد زمان و مکان را در روبروه با مخاطبان خود مدیریت نمایند.

معاون کسب وکار اتاق ایران ابراز امیدواری کرد: برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران که از 5 الی 20 اسفند ماه خواهد بود، همان طور که از شعار آن یعنی نمایشگاه مجازی، تداوم تجارت در عصر نوین پیدا است، بتواند به توسعه کسب وکار فعالان مالی کل کشور یاری کند.

منبع: اتاق بازرگانی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: cicanews.ir شناسه مطلب: 552

به "ملایی: استفاده از ظرفیت نمایشگاه مجازی در پساکرونا نیز لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملایی: استفاده از ظرفیت نمایشگاه مجازی در پساکرونا نیز لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید