دیجیتال مارکتینگ چه نقشی در گردشگری دوران پساکرونا دارد؟

به گزارش سیکانیوز، همه گیری کووید 19 تغییر بزرگی در شیوه زندگی همه مردم ایجاد کرد و یکی از بزرگ ترین لذت های زندگی ما را به باد فنا داد. به هم ریختن یک شبه بازار گردشگری در حال رشد، نه تنها در ایران بلکه در سطح دنیا هم هزینه های هنگفتی را روی دوش اقتصاد گذاشت. اما حالا که به نظر می رسد کرونا در حال فروکش کردن است و شرکت های زیادی به فکر آغاز دوباره افتاده اند، آن هم در شرایطی که همه چیز بیش از پیش دیجیتالی شده است. بسیاری از شرکت های گردشگری در این 2 سال فرصت داشتند تا زیرساخت های دیجیتالی خود را بهبود دهند و نقش پررنگ تری در جامعه مجازی داشته باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم دیجیتال مارکتینگ چه نقشی در گردشگری دوران پساکرونا دارد.

دیجیتال مارکتینگ چه نقشی در گردشگری دوران پساکرونا دارد؟

ابزارهای دیجیتالی تازه شرکت های گردشگری چه می توانند باشند؟

همانطور که اشاره شد، همه گیری کووید 19، ارتباطات، تبلیغات و تراکنش ها را به فضاهای آنلاین سوق داده است و بر اهمیت استراتژی های بازاریابی دیجیتال موثر تأکید دارد.

دیجیتال مارکتینگ با استفاده از فناوری، اپلیکیشن های سفر و رسانه های اجتماعی می تواند به سرعت صنعت گردشگری را متحول کند. حالا که بازاریابی دیجیتال نقش پررنگ تری پیدا نموده است، جریان های درآمدی تازهی به وسیله تبلیغات، محتوا و تجزیه تحلیل بازار ایجاد می نماید.

یکی دیگر از تاثیرات دیجیتال مارکتینگ در صنعت گردشگری، توسعه سیستم های رزرو آنلاین است. این فرآیند ساده، مدت زمانی را که یک آژانس مسافرتی باید برای کسب وکار خود صرف کند، به طرز چشمگیری کاهش داده، هزینه های سربار آژانس ها را کم نموده و این امکان را برای آن ها فراهم نموده است که بیشتر بر بازاریابی و تبلیغات تمرکز نمایند.

حتی شرکت های گردشگری که از ابتدا آغاز به فعالیت می نمایند باید نقش دنیای دیجیتال را زیربنای پلن تجاری شرکت شان قرار دهند و از آژانس های دیجیتال مارکتینگ یاری بگیرند. برای این کار از همان ابتدا ضروری است که موارد زیر را از پایه، با دیدگاه راه اندازی کسب وکار دیجیتال راه بیندازند.

سایت اینترنتی

وب سایت به عنوان ویترین کسب وکار شما، باید تمام امکانات و خدماتی که دارید را حتی بیشتر از خدماتی که به صورت حضوری می توانید به مشتری هایتان معرفی کنید، داخل ویترین قرار دهید. این کار دیگر هنر یک آژانس است که برای شما یک سایت تمام عیار راه اندازی کند که هم کاربرپسند باشد و هم هر اطلاعاتی که می خواهد را در یک نگاه به او نشان دهد.

بعلاوه علاوه بر اینکه بر کیفیت محتوا نظارت می نماید، با یک استراتژی جانانه به صورت منظم محتوای مجذوب کننده فراوری و بارگذاری می نماید. بعلاوه با پیشنهادهای تازه بازاریابی و ترفندهای سئو سایت بازدیدنمایندگان، مشتری های بالقوه و مشتری های قبلی سایت شما را برمی گردانند.

رسانه های اجتماعی

برای آغاز هیچ چیز به میزان شبکه های اجتماعی برای معرفی برند و ایجاد ارتباط با مخاطب ها موثر نیست. همین اپلیکیشن ها در دوران کرونا بار زیادی را به دوش کشیده اند. از همین رو، ارتباط عمیقی میان مردم و فضای رسانه های اجتماعی به وجود آمده است. براساس آمار، نسبت برگشت سرمایه در شبکه های اجتماعی آنقدر بالاست که نقریبا تمام شرکت های بزرگ از این ابزار برای برندسازی استفاده می نمایند.

ایمیل مارکتینگ

ابزار دیگری که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای شما فراهم می نماید، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی است. یک ایمیل ساده کافی است که مشتریان گذشته و حال بدانند خدمات تازه دیجیتالی ارائه می کنید.

اگر مهارت لازم برای راه اندازی یک کمپین بازاریابی ایمیلی مناسب را داشته باشید، تجزیه و تحلیل بسیار ارزشمندی به دست می آورید و بازدهی ده برابری خواهد داشت. آژانس ها به شما یاری می نمایند برای این کار سرویس ها و استراتژی های درست را بهره ببرید.

تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک)

این ابزار هم از امکاناتی است که دیجیتال مارکتینگ در اختیار قرار می دهد که این روزها برای رشد و توسعه گردشگری به شرکت ها یاری زیادی می نمایند و اصطلاحا ترند این روزها هستند. برای مثال با تبلیغات گوگل ادز می توانید در ازای پرداخت پول، به سرعت از رقبا پیشی بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ یاری می نماید برترین استراتژی تبلیغاتی را بچینید.

جمع بندی

با همه گیری کووید 19 گردشگری دنیا در حال تحول است و شرکت های گردشگری بیشتر و بیشتر به فکر تطبیق با دنیای دیجیتالی در حال رشد هستند. حالا که دنیای دیجیتال هرروز بزرگ تر و کامل تر می گردد، انعطاف پذیری و همراه شدن با این راستا، تنها راه برای انطباق و حفظ بقای بسیاری از شرکت های قدیمی و نوپاست. سریع وارد عمل شوید و از یک متخصص بخواهید پتانسیل ها و کمبودهای کسب وکارتان را برای روشن شدن نقشه راه آینده شناسایی کند.

در آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، علاوه بر مشاوره، تمام خدماتی که برای راه اندازی یا توسعه کسب وکارتان احتیاج دارید، ارائه می گردد.

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: cicanews.ir شناسه مطلب: 1017

به "دیجیتال مارکتینگ چه نقشی در گردشگری دوران پساکرونا دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیجیتال مارکتینگ چه نقشی در گردشگری دوران پساکرونا دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید