تور ارزان آلمان: 6 مکان عجیب و غریب در نورنبرگ آلمان

به گزارش سیکانیوز، جاذبه های گردشگری نورنبرگ

نورنبرگ آلمان، شهری که حدود 1000 سال پیش در این کشور تاسیس شد و شهری فوق العاده مجذوب کننده است که ترکیبی از دیدنی های خاص و منحصر بفرد را در خود جا داده است. وقتی که به این شهر وارد می شوید متوجه می شوید که جو آن جوی بین قرون وسطی و عصر مدرن است و انگار که این شهر بین گذشته و اکنون گیر افتاده است. برخی از افرادی که با این شهر کمی آشنا هستند، به محض این که نام نورنبرگ را می شوند یاد نان های زنجبیلی، کریسمس، داستان های پریان و آلبغشت دوغا نقاش و تئوریسین معروف نورنبرگی می افتند اما باید بدانید که نورنبرگ خیلی بیشتر از این ها را دارد. با یک یاری کوچک از مجله گردشگری خبرنگاران می توانید تعدادی از منحصربفردترین جاذبه های گردشگری نورنبرگ را بشناسید

تور ارزان آلمان: 6 مکان عجیب و غریب در نورنبرگ آلمان

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

کشتی نادان ها

کشتی نادان ها فقط یک بنای یادبود معمولی نیست بلکه کمی نگاه کردن به آن شما را ناخودآگاه وا می دارد تا در باره یک سری مسائل فکر کنید. حتی اگر این بنا صدها سال پیش ساخته شده باشد اما مفهوم آن کاملا با عصر و دوران حال حاضر ما جور در می آید. کشتی نادان ها در واقع مجسمه ای برنزی است که آلبغشت دوغا آن را پرتره نموده است و شاهکاری پر معنا است که قایقی را با هفت نفر، یک اسکلت و یک سگ نشان می دهد.

در سمت راست این مجسمه ها خشونت نشان داده شده است و در سمت چپ می توانید مجسمه های آدم و حوا را ببینید، صحنه ای که بسیار تاثیر گذار است. این هنرمند در واقع با این مجسمه ها قصد داشته تا درباره خشونت و ویرانی های جنگ صحبت کند.

کتنزتگ

کتنزتگ، از جاذبه های گردشگری نورنبرگ است که برخی ها با نگاه کردن به آن ممکن است بگویند که این هم یک پل معمولی مثل همه پل های معمول دیگر است. اما واقعیت چیز دیگری است، کتنزبرگ نه تنها یک پل معلق است بلکه قدیمی ترین از این نوع در تمام آلمان هم هست . تا سال 1824 مردم برای عبور و مرور مجبور بودند که از روی پلی چوبی رد شوند تا اینکه این پل ساخته شد و حالا هم که به یک نماد تاریخی پیروز در آن دوران تبدیل شده است.

نکته بسیار عجیب و غریبی که در خصوص این پل وجود دارد این است که سازنده آن یعنی جرج کوپلر کسی بوده است که خودش بدون رفتن به مدرسه درس خوانده است اما بعدها به یکی از پروفسورهای مدرس پلی تکنیک در آن دوران تبدیل شد.

منطقه گوهو (GoHo)

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری نورنبرگ که می خواهیم معرفی کنیم، یک جای بسیار با ارزش است پس حسابی خودتان را برای آن آماده کنید. منطقه GoHo یک منطقه بسیار خاص در نورنبرگ است که در آن می توانید منحصر بفردترین مغازه ها و اغذیه فروشی های شهر را برای صرف غذا پیدا کنید.

مغازه های دنجی که پر از لوازم آنتیک هستند و اغذیه فروشی هایی که مانند آن را در هیچ جای دیگری پیدا نخواهید کرد در منطقه گوهو خودنمایی می نمایند. یکی از جالب ترین مواردی که در باره این منطقه هست این است که هیچ دو مغازه آن شبیه به هم نیستند و به همین خاطر شانس این که بتوانید آیتم های منحصر بفرد را پیدا کنید زیاد است.

موزه اسباب بازی نورنبرگ

بله، تاریخ، علوم طبیعی و موزه های هنری…. این ها از آن دست چیزهایی است که همه ما می پسندیم و دوست داریم. اما تا حالا به موزه ای فکر نموده اید که خاطرات کودکی تان را برایتان زنده کند؟ خوب این موزه را می توانید در نورنبرگ پیدا کنید و از هر کسی که در این شهر سوال کنید، می تواند جای آن را به شما نشان دهد.

این موزه در سال 1971 تاسیس شده است و بر اساس اسباب بازی هایی است که به وسیله لیدیا و پائول بایر جمع آوری شده است. این موزه در مرکز قدیمی شهر نورنبرگ واقع شده است و یک ساختمان چهار طبقه قرون وسطایی است. فرقی ندارد که چند ساله باشید، در هر سنی که باشید قطعا از رفتن به این موزه لذت خواهید برد، بیشتر اشیایی که در این موزه هستند قرن نوزدهمی اند. برای مثال در این موزه، عروس های ساده در کنار اسباب بازی هایی که در آن دوران مورد استفاده بوده اند قرار داده شده اند مثل یک چرخ چوبی پیچیده و… رفتن به این موزه کودک درون شما را دوباره بیدار می نماید چون این یک واقعیت است که افراد بالغ همان بچه هایی هستند که حالا بزرگ شده اند.

هاز (Der Hase)

مورد بعدی از جاذبه های گردشگری نورنبرگ هم یک مجسمه است اما نه از آن دست مجسمه هایی که انتظار تماشاشان را در مکان های توریستی داشته باشید. هاز در واقع در زبان آلمانی به معنای خرگوش است، البته این یک خرگوش دوست داشتنی مجذوب کننده نیست بلکه یک خرگوش ترسناک مرده است.

این خرگوش در بیرون خانه آلبغشت دوغا واقع شده است و به نشان احترام به دوغا ساخته شده است و تا حالا چندین بار در فهرست زشت ترین آثار هنری دنیا قرار گرفته است. اگر که خوب دقت کنید می بینید که از گوشه سمت راست این خرگوش چند انگشت انسان به بیرون آمده است، همین باعث شده تا تئوری ها و بحث های مختلفی در این باره گردد.

موزه موتور نورنبرگ

این مکان که همان موزه موتور نورنبرگ است، یک موزه معمولی نیست و به همین علت است که پیشنهاد می کنیم از آن تماشا کنید. این موزه به ندرت شلوغ است با این حال به شدت مجذوب کننده است. در این موزه حدود 90 وسیله نقلیه وجود دارد و در کنار آن البته وسایل و اشیای دیگری مثل ظروف آشپزخانه دهه 50، تلفن ها، انواع رادیوهای قدیمی و… هم وجود دارد.

این مکان در واقع کلکسیون شخصی به نام کلاوس مرک است که یک کلکسیونر ماشین بوده است.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: cicanews.ir شناسه مطلب: 1099

به "تور ارزان آلمان: 6 مکان عجیب و غریب در نورنبرگ آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: 6 مکان عجیب و غریب در نورنبرگ آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید