آشنایی با شرکت های هواپیمایی کانادا

به گزارش سیکانیوز، هواپیمایی‌های کانادایی با توجه به اندازه و اهمیت کشور، جزء بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی جهان محسوب می‌شوند.

آشنایی با شرکت های هواپیمایی کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در زیر به برخی از شرکت‌های هواپیمایی بزرگ کانادا اشاره می‌شود:

1- ایر کانادا (Air Canada)

ایر کانادا (Air Canada)، بزرگترین شرکت هواپیمایی کانادا و یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی جهان است. این شرکت در سال 1937 تأسیس شد و در حال حاضر پروازهای داخلی و بین‌المللی خود را از فرودگاه پیرسون تورنتو، فرودگاه مونترال ترودو، و ونکوور انجام می‌دهد.

ایر کانادا در حال حاضر به بیش از 200 مقصد در 6 قاره دنیا پرواز انجام می‌دهد و به دنبال توسعه تعداد مقصدهای خود در سراسر دنیا است. این شرکت دارای بیش از 400 هواپیما و بیش از 30 هزار نفر پرسنل است.

ایر کانادا علاوه بر پروازهای مسافری، خدماتی همچون حمل بار و حمل پست نیز ارائه می‌دهد. همچنین، این شرکت عضویت در اتحادیه هواپیمایی استار الاینس و توسعه شبکه‌ای از کدامترین پروازهای ترانس‌آتلانتیک را هم در دستور کار خود قرار داده است.

ایر کانادا همچنین در دو بخش اصلی، یعنی بخش اقتصادی و بخش تجاری خود فعالیت می‌کند. بخش تجاری این شرکت به نام "ایر کانادا روگرز" (Air Canada Rouge) فعالیت می‌کند که پروازهای چارتر را به مقصدهای معمولاً جنوبی تر از آنچه که ایر کانادا پرواز می‌دهد، برگزار می‌کند.

2- وست جت (WestJet): شرکت هواپیمایی وست جت، دومین شرکت بزرگ هواپیمایی کانادا بعد از ایر کانادا است. وست جت از فرودگاه کالگری، فرودگاه تورنتو پیرسون و فرودگاه ونکوور برای پرواز به شهرهای داخلی و بین‌المللی استفاده می‌کند. این شرکت در سال 1996 تأسیس شد و به 100 مقصد در کانادا، آمریکا، اروپا، مکزیک و کارائیب پرواز می‌کند. وست جت عضو اتحادیه ایرلاینز آف آمریکا است.

3- جنیفر (Swoop): جنیفر یک شرکت هواپیمایی کم هزینه است که به تازگی توسط وست جت راه‌اندازی شده است. این شرکت از فرودگاه‌های همان شهرهایی که وست جت استفاده می‌کند، استفاده می‌کند.

4- پورتر ایرلاینز (Porter Airlines): پورتر ایرلاینز یک شرکت هواپیمایی کوچک تر است که به صورت انحصاری از فرودگاه بیل آیلند تورنتو پروازهای داخلی و بین‌المللی انجام می‌دهد.

5- جی آری ای (Jazz Aviation): جی آری ای یک شرکت هواپیمایی پیمانکار است که در حال حاضر برای ایر کانادا فعالیت می‌کند. هواپیماهای این شرکت به شهرهای داخلی و بین‌المللی پرواز میکنند.

6- سنترال مونتین ایر (Central Mountain Air): سنترال مونتین ایر یک شرکت هواپیمایی کانادایی است که در سال 1987 تأسیس شده است. این شرکت پروازهای چارتری به 16 مقصد در غرب کانادا انجام می‌دهد. پایگاه‌های عملیاتی این شرکت در فرودگاه‌های بین‌المللی کالگری، ادمونتون، ونکوور و پرینس جرج قرار دارد. ناوگان این شرکت شامل 21 هواپیمای داس 8 و بیچ کرافت 1900 است

7- نورث وسترن ایر (Northwestern Air): نورث وسترن ایر یک شرکت هواپیمایی کانادایی است که در سال 1965 تأسیس شده است. این شرکت با مقر در شهر فورت سنت جان، آلبرتا، کانادا، خدمات پروازی را به بیش از 15 مقصد در مناطق دورافتاده و جوامع کوچک در غرب کانادا ارائه می‌دهد. ناوگان این شرکت شامل 12 هواپیمای بیچ کرافت 200 و 3 هواپیمای بیچ کرافت 1900 است

8- سان وست اوییشن (Sunwest Aviation): سان وست اوییشن یک شرکت هواپیمایی خصوصی کانادایی است که در سال 1989 تأسیس شده است. این شرکت با مقر در کلگری، آلبرتا، کانادا، خدمات پروازی را به بیش از 200 مقصد در کانادا و آمریکا ارائه می‌دهد. ناوگان این شرکت شامل 40 هواپیمای مختلف است، از جمله جت‌های خصوصی، هواپیماهای توربوپراپ و هلی‌کوپترها. وبگاه رسمی این شرکت www.sunwestaviation.ca است.

انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: cicanews.ir شناسه مطلب: 14

به "آشنایی با شرکت های هواپیمایی کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با شرکت های هواپیمایی کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شرکت های هواپیمایی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید